Een voorbeeld hoe uw Tele-Boosting sessie verloopt.

Teleboosting training door Pantelco: met de telefoon commercieel scoren | de sessie

De coach geeft de deelnemers een visie en een juiste positionering.

  1. Uw onderneming organiseert op een externe locatie een namiddag “tele-boosting”.
  2. Uw onderneming kiest 1 tot 3 producten die ze wil boosten.
  3. Uw onderneming levert een database aan met een verkoopspotentieel.
  4. Uw onderneming zorgde voor een precieze voorbereiding van de commerciële actie.
  5. Ontvangst van de verkopers: Aan tafel (met een sandwich).
  6. Een debriefing door uw onderneming over de commerciële actie.
  7. Pantelco geeft twee uur « Tele-Boosting».
  8. Pantelco bereidt uw medewerkers voor op de structuur van het telefoongesprek.
  9. Koffie-break
  10. Uw verkopers telefoneren naar uw (potentiële) klantenkring en een coach volgt u op.
  11. Na 15 minuten: Eerste feedback?
  12. Na 45 minuten : debriefing, herkadering en het vervolg op de “tele-boosting sessie”.
  13. Afronding met debriefing en actieplan voor de volgende commerciële actie.

De coaching ?

Tijdens de telefonische oproepen neemt de coach gesprekken op (met de instemming van de medewerker).

Hij brengt onmiddellijk de sterke punten en een werkpunt in kaart.

Hij visualiseert het gesprek tussen uw medewerker en de klant/prospect. Dankzij deze methode begrijpt uw medewerker direct dat de commerciële medewerker aan de basis ligt van meer dan 70% van de misverstanden en irritaties bij een telefoongesprek.

We kunnen dit dus corrigeren.

De opvolging

Door de sterke relatie tussen coach en verkoper zal elke moment een moment zijn van luisteren, bijleren en verankering.

Een gestructureerde opvolging zorgt voor de juiste resultaten.

Onze ervaring

Elke trainer heeft een jarenlange ervaring met «Tele-Boosting», allemaal slagen ze erin om het bewustzijn bij uw medewerker te verhogen en het potentieel heel snel om te zetten in concrete resultaten.

We trainden en coachten in meer dan 100 contact centers, hebben 100-den commerciële medewerkers en verkopers gecoacht, met succes!

De trainers hebben allemaal gewerkt en getraind in contact centers en hebben jarenlang tijd gestopt in het analyseren van commerciële gesprekken. Ze hebben nieuwe technieken ontwikkeld en de aanpak alsmaar verfijnd.

De telefoon heeft al lang zijn nut bewezen als commercieel instrument.
En toch, een slechte organisatie,, een gebrek aan goeie tools, een gebrek aan “goesting”, … vertaalt zich snel in slechte of magere resultaten. ---
« Zie je wel, deze actie levert niks op ! » (de verkoper)